Välkommen till Foodies & Brands

Med ambition att koppla ihop matprofiler med varumärken för kommersiella samarbeten och producera rörligt content lanseras nu Foodies & Brands. En ny agentur där passionen för mat är den gemensamma nämnaren för både profiler och varumärken.

Bakom den nya agenturen står produktionsbolaget 2AM, nischade på rörlig bild inom mat och dryck och som bland annat producerat Mitt kök och Köket för TV4 under många år. VD för det nya bolaget blir Malin Rask, idag affärsutvecklare på 2AM och med ett förflutet inom event, TV och kommersiell konceptutveckling inom mat på TV4.

– Vi kommer inte bara att vara en förmedling utan också konceptutveckla och producera format, både utifrån våra profilers styrkor och annonsörernas behov. Vår målsättning är att förnya mat-tv på alla plattformar, säger Malin Rask.

Till skillnad från andra influencernätverk representerar Foodies & Brands inte bara profiler med egen stor räckvidd i sociala kanaler. Gemensamt för alla profiler är att de är vassa inom sitt yrke och attraktiva för annonsörer att förknippas med.

– Vi blir den första agenturen som nischar oss mot helt mot matsegmentet och står för allt från att hitta rätt profil och idé till produktion och leverans, säger Malin Rask. Det finns många annonsörer inom livsmedelsbranschen som vill göra mer rörligt med trovärdiga profiler som är starka i deras målgrupp. Men mat är känslor och ett universellt ämne som vi alla kan relatera till, vi ser hur annonsörer i fler branscher kan nå ut genom att kommunicera med mat.

Från start har Foodies & Brands signat 10 talanger. Agenturen representerar profiler inom mat, bakning och dryck, allt från toppkockar till matinspiratörer på Instagram. Bakbloggaren och fotografen Linda Lomelino, toppkocken Robert ”Bobbo” Nilsson, Sveriges Mästerkock- vinnaren Sandra Mastio och Hela Sverige Bakar-vinnaren Linus Larsson är några av namnen som anslutit sig till agenturen.

2017-06-19T15:44:26+00:00 2017-06-09|